≡ Menu

13 Βήματα για Διπλασιασμό Εσόδων σε E-commerce Websites μέσω Αληθινού SEO

Μπορεί το SEO να διπλασιάσει τα κέρδη μου; Ναι, μπορεί. Αρκεί να μην έχουμε μείνει με την εντύπωση ότι το OnPage SEO είναι οι τίτλοι, οι περιγραφές, οι λέξεις κλειδιά να βρίσκονται στο κείμενο και σε bold και άλλα τέτοια πράγματα διότι αυτά δεν είναι SEO. Είναι προσπάθεια για SEO. 

Το SEO είναι ΟΡΙΣΜΟΣ. Τρόπος δημιουργίας στο WEB. Τρόπος έκφρασης μαρκετίστικης ικανότητας. Όχι Link Building & διάφορα «κόλπα» των SEO Gurus. Για αυτό και σήμερα θα απαντήσουμε στα 13 ποιο κρίσιμα ερωτήματα που αντιμετωπίζουν πάρα πολλά (αν όχι το 90%) των e-commerce websites.

Τι κάνω με τα προϊόντα που είναι εκτός stock;

Έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες, αλλά εγώ προτείνω τα εξής:

Άσε τις σελίδες που είχαν τα προϊόντα ψηλά. Αν τα προϊόντα που τώρα είναι εκτός stock κάποια στιγμή μπουν εντός stock, τότε άσε τις σελίδες ψηλά. Μην τις σβήσεις, μην τις κρύψεις και μην τις αντικαταστήσεις. Μην προσθέσεις άλλο προϊόν στις σελίδες αυτές ή μην μεταφέρεις τους επισκέπτες από αυτές τις σελίδες – σε άλλες. 

Πρόσφερε παρεμφερή προϊόντα. Εάν συγκεκριμένα προϊόντα είναι εκτός, πρόσφερε στους επισκέπτες «σχεδόν τα ίδια» μέσα από widgets στο website. Μερικά παραδείγματα:

  • Ίδιο προϊόν σε άλλο χρώμα
  • Νεότερα μοντέλα του προϊόντος που έψαχνε ο πελάτης
  • Ίδιο προϊόν από άλλη μάρκα. 
  • Άλλα προϊόντα στην ίδια κατηγορία που έχουν ίδια ποιότητα και τιμή.

Έτσι, προσφέρεις στον εκάστοτε καταναλωτή κάτι που πραγματικά θα εκτιμήσει και σίγουρα θα σε ξαναεπισκεφτεί. Επίσης μην ξεχνάς ότι θα βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να βρουν σχετικές σελίδες στην ιστοσελίδα σου μέσα, αλλά και να καταλάβουν πολύ καλύτερα την δομή του website σου.

Ειδοποίησε τους επισκέπτες πότε το προϊόν θα είναι διαθέσιμο. Πάντα να δημοσιεύεις μια αναμενόμενη μέρα. Καλό είναι να μην πεις ψέμματα γιατί ο Chuck Norris θα σου ρίξει κλωτσιά. Έτσι αν γνωρίζουν την ημερομηνία, θα γυρίσουν να αγοράσουν.

Πρόσφερε backorder για το προϊόν. Άσε να παραγγείλουν το προϊόν σου ακόμα και αν δεν το έχεις στο stock με την υπόσχεση ότι όταν το παραλάβεις θα τους το στείλεις απευθείας! Οι υποψήφιοι πελάτες που θέλουν πραγματικά το προϊόν, δεν θα τους ενοχλήσει να περιμένουν μερικές ημέρες παραπάνω.

Σπάσε τον πάγο. Παρηγόρησε τους προσφέροντας κάποιο όφελος για αυτούς όταν έρθει το προϊόν. Ας πούμε για παράδειγμα «Χαμηλότερη τιμή». Έτσι ΔΕΝ θα σκεφτεί τόσο εύκολα να πάει να αγοράσει αλλού αλλά θα προτιμήσει να κάνει backorder. Επίσης, μπορείς να προσφέρεις το «feed» του προϊόντος έτσι όταν θα είναι online να ειδοποιηθεί με κάποιο email και με έναν κωδικό για χαμηλότερη τιμή. 

Τι κάνω με τα προϊόντα που έχουν καταργηθεί;

Σχεδόν όλα τα e-commerce websites έχουν προϊόντα που ποτέ δεν θα γυρίσουν ξανά! Παράδειγμα «Χειμερινή μόδα 2014» – κάποια ρούχα που βγήκαν για την σεζόν και αντικαθίστανται συνέχεια από νέα μοντέλα. Το ίδιο συμβαίνει και με τα ηλεκτρονικά. 

Πολλά Websites σβήνουν αυτές τις σελίδες και δεν κάνουν καμία άλλη ενέργεια. Από άποψη SEO, αυτό είναι άσχημο. Με αυτόν τον τρόπο χάνεις την ισχύ του SEO και άνθρωποι που έχουν κάνει bookmark το URL σου για να το βλέπουν – θα ανοίγουν την σελίδα σου και θα βλέπουν 404 error (αντιεπαγγελματικό – αντιδεοντολογικο). Επίσης, αν κάποιος σου έχει κάνει LINK αυτήν την σελίδα που πλέον δεν υπάρχει, θα βγάζει συνέχεια 404 error στο Webmaster και είναι κάτι που δεν θέλεις – διότι πρέπει να τα έχεις σε μία τάξη όλα.

Ποικίλες λύσεις  ανάλογα την κατάσταση:

Ένα μόνιμο 301 Redirect το URL που έχει καταργηθεί. Αν το προϊόν έχει αντικατασταθεί με κάποιο νεώτερο, το να χρησιμοποιείς ένα 301 Redirect από το παλιό προϊόν που δεν υπάρχει πλέον στο καινούργιο είναι σαν να λες στην Google «Αντί της προηγούμενης σελίδας, θέλω αυτήν εδώ να ανεβεί ψηλά» & έτσι με αυτόν τον τρόπο, η ισχύς του SEO σου θα παραμείνει.

Ανακατεύθυνση στην κεντρική κατηγορία. Η υποκείμενη σου πρόθεση είναι να λύσεις το πρόβλημα του επισκέπτη. Αν έχεις και άλλα σχετικά προϊόντα που φέρουν τον ίδιο σκοπό και έχουν καταργηθεί μπορείς να μεταφέρεις τους επισκέπτες σου στην κεντρική κατηγορία. 

Σβήσε τελείως τις σελίδες με τα προϊόντα που είναι καταργημένα, το περιεχόμενο και τα URLS. Όταν δεν έχεις τίποτα «κοντινό» στο προϊόν που καταργήθηκε,  μπορείς να σβήσεις τα πάντα και να επιστρέψεις 410 status code (gone) που λέει στην Google «Η σελίδα σβήστηκε, δεν θα επιστρέψει ποτέ – κάνε μας την χάρη!»

Ξαναχρησιμοποίησε το URL. Αν έχεις προϊόντα που δεν είναι κατηγοριοποιημένα με κάποιο «κωδικό προϊόντος» μπορείς να ξαναχρησιμοποιήσεις τα URL αυτά. Έτσι θα κρατήσεις και τα ranking σου (τις κατατάξεις σου).

Κάποια προϊόντα αξίζουν να ζουν «μετ αθάνατον».  Για αυτούς που είχαν κάποιες συλλεκτικές κολεξιόν ή προϊόντα σημαντικά – αφήστε τις σελίδες έτσι με όλες τις πληροφορίες. Αξίζει να τις διαβάζει ο κόσμος και να γνωρίζει.

Τι κάνω με τα εποχιακά προϊόντα;

Προσπάθησε να δυναμώσεις τις κεντρικές κατηγορίες. Εστίασε στις κατηγορίες των προϊόντων και κάνε interlinking στις εποχιακές κατηγορίες με breadcrumbs & links από περιγραφές από σελίδες προϊόντων. Δώσε βάση με το SEO σου στις ποιο σημαντικές σελίδες που έχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες (είτε για ROI, είτε για οτιδήποτε άλλο) και βάλε όλο το SEO Budget σου στις κεντρικές κατηγορίες προϊόντων. 

Αν βάζεις ένα δημοφιλές προϊόν και γνωρίζεις ότι θα υπάρξει μεγάλη ζήτηση για αυτό, τότε στην δομή του URL βάλε «comming soon» η αν προτιμάτε στα Ελληνικά «σύντομα κοντά σας» και σε αυτήν την νέα σελίδα, βάλε μέσα καταπληκτικό μοναδικό περιεχόμενο όπως πληροφορίες για τον ερχομό του προϊόντος «που τόσο περιμένει ο κόσμος» και μία φόρμα για προπαραγγελίες! Βάλε Social Media σε αυτήν την σελίδα όπως π.χ Facebook Comments και άσε το User generated content (δηλαδή, το περιεχόμενο των χρηστών των social media) να ζεστάνει τους υποψήφιους πελάτες και να τους «ψήσει» για προπαραγγελία! 

Πώς κάνω το SEO μου στα νέα προϊόντα; 

Καλή δομή στην παροχή πληροφοριών για τα προϊόντα. Σωστή δομή και αρχιτεκτονική της ιστοσελίδας σε σχέση με το interlinking παίζουν σοβαρό ρόλο εδώ ώστε οι νέες σελίδες να έχουν rankings. Κάνε Link στις κατηγορίες σου (Τις νέες κατηγορίες) από την αρχική σελίδα, και κάνε link στα νέα προϊόντα σου από τις κεντρικές κατηγορίες. Με αυτό τον τρόπο σιγουρευόμαστε πως σίγουρα το Google bot θα μπει, θα διαβάσει και θα κάνει index το νέο περιεχόμενο γρήγορα. Εγώ επίσης θα έκανα Link και από τις γονικές τους κατηγορίες του κάθε προϊόντος.

Γενικώς, βελτιστοποίησε την κεντρική σου σελίδα ώστε τα νέα προϊόντα να περνάν από εκεί. Θα βοηθήσει πολύ. 

Τι κάνουμε σε σελίδες  προϊόντων με λίγο η καθόλου μοναδικό περιεχόμενο → Σημαντικό!

Αυτό και αν είναι πρόκληση! Ελάχιστες τολμηρές επιχειρήσεις σκέφτονται να βάλουν 100% μοναδικό περιεχόμενο στις σελίδες των προϊόντων. Άλλες, σχεδόν το 90% των επιχειρήσεων τραβάνε τις περιγραφές από μία βάση δεδομένων το οποίο δημιουργεί διπλό περιεχόμενο. (Αν όχι τριπλό, τετραπλό, πενταπλό και όλα τα «πλο» 🙂 ) Δεν πιστεύεις; Ένα απλό παράδειγμα από δύο διαφορετικά φαρμακεία και… στην τύχη!:

Φαρμακείο διπλό περιεχόμενο

Παράδειγμα δύο:

Φαρμακείο διπλό περιεχόμενο 2

Για την ακρίβεια, κάποιες σελίδες έχουν ελάχιστα στοιχεία (μια απλή εικόνα του προϊόντος και λίγο κείμενο) πράγμα  που «μπερδεύει» το Google BOT. ΔΕΝ μπορεί πραγματικά να καταλάβει ποια είναι τα προϊόντα που διαφημίζει ο συγκεκριμένος ιστότοπος, και ποιος είναι ο συσχετισμός με τις εσωτερικές σελίδες που απαρτίζουν την ολότητα του. Τέλος επιλέγοντας το keyword για το οποίο θέλεις να εμφανίζεσαι στα αποτελέσματα, δεν είναι σίγουρο ότι το Google Bot θα καταλάβει τον συνολικό συσχετισμένο την ιστοσελίδας σου με την λέξη – κλειδί που θέλεις να εμφανίζεσαι.

Βάλε περιεχόμενο στα ποιο σημαντικά & δημοφιλή σου προϊόντα. Δεν σου είπα δα να βάλεις σε όλο το website σου. Δηλαδή αν δεν το κάνεις και αυτό τι περιμένεις; Να σε πάρω από το χεράκι; Πώς θα καταλάβεις ποια είναι τα σημαντικότερα προϊόντα σου και πως ο κόσμος τα βλέπει; Πολύ απλά με Google Analytics. Δεν έχεις η δεν ξέρεις τι είναι τα Google Analytics; Σπεύσε να μάθεις γιατί κατατάσσεσαι στην κατηγορία των «διαδικτυακά αναλφάβητων».

Δυνάμωσε τις γονικές κατηγορίες. Είναι κατανοητό. Εδώ που φτάσαμε δεν μπορούμε να βάλουμε μοναδικό περιεχόμενο σε 10.000+ προϊόντα. Αντί αυτού, θα εστιάσουμε το SEO μας στις γονικές κατηγορίες των προϊόντων [Τι είναι η Γονική κατηγορία προϊόντος; Έστω «Βιταμίνη Solgar D3 1000IU – Αυτό είναι το προϊόν. Η Γονική κατηγορία ΔΕΝ είναι «Βιταμίνες» αλλά το «Solgar» δηλαδή έτσι → selidamou.gr/vitamines/solgar/vitamini-solgar-d3-1000-iu.html]  (Αλλά και SEO Friendly URLS να μην υπάρχουν δεν πειράζει – απλά έδωσα ένα παράδειγμα). Έτσι με αυτόν τον τρόπο, θα δυναμώσουμε την εσωτερική δομή και το interlinking. Επίσης, θα βάλουμε breadcrumbs για να δυναμώσει ακόμα περισσότερο και τέλος θα βάλουμε σχετικά προϊόντα για να «ταΐσουμε» το Google bot «σχετικότητα» ώστε να καταλάβει με τι έχει να κάνει το website μας.

Βάλε User Generated ContentΣημαντικό!User Generated Content σημαίνει αυτό που λέει η μετάφραση «Κείμενο δημιουργημένο από χρήστες». Με λίγα λόγια… Social Media & Reviews! Θα κάνει την διαφορά!  Πέρα από το γεγονός ότι πολεμάει το διπλό περιεχόμενο αυτή η κίνηση, βοηθάει και στις πωλήσεις!

Μπορείς να βάλεις Facebook comments όπως έχω βάλει και εγώ στο Website μου! Προσκάλεσε τον κόσμο να σου κάνει comment! Κάνε όλα εκείνα τα Ελληνικά κόλπα που θα δημιουργήσουν Comments! Μπες σε ομάδες στο Facebook, βάλε τα προϊόντα σου και ζήτα σχόλια. Αν δεν πιάσει αυτό, όσοι σχολιάσουν θα έχουν μια έκπτωση Η όσοι έχουν αγοράσει και μετά σχολιάσουν θα έχουν έκπτωση για επόμενες αγορές! Η Προσπάθησε να παίξεις με ποσοστά! Κάνε TAG άτομα σε εικόνες με πάρα πολλούς φίλους έτσι ώστε να το δεί ακόμα ποιο πολύς κόσμος.

Πως λειτουργεί αυτό; Πολύ απλά! Έστω ότι έχεις περιγραφή προϊόντος 200 λέξεις. Το ίδιο και σε εσωτερικές σελίδες (ίδια περιγραφή) το ίδιο και άλλα websites! Αυτό είναι 100% διπλό περιεχόμενο. Αν όμως έχεις 600 λέξεις σε comments ή reviews τότε έχεις 800 λέξεις περιεχόμενο! Άρα οι άλλοι μεταξύ τους έχουν διπλό περιεχόμενο και εσύ όχι – παρά μόνο 20% το οποίο ΔΕΝ είναι σημαντικό! Καλό ε;

Πήγαινε το ένα βήμα μπροστά αν σου επιτρέπει το budget σου. Κάνε εγγραφή στο TrustPilot!  Αληθινά Comments, από αληθινούς χρήστες, με αληθινά αστέρια και το καλύτερο; Η Google η ίδια έχει ανακοινώσει ότι τους λαμβάνει υπόψιν της άρα  είναι παράγοντας SEO! Όχι τίποτα άλλο… θα ανέβει και το conversion rate σου αφού ο κόσμος θα τα βλέπει! Επίσης, βοηθάει και στο AdWords! Δεν πιστεύεις; Για δες τι λέει η ίδια η Google!

Google and Trustpilot

Γιατί TrustPilot;

  • Το έχω δοκιμάσει και έχω πάθει πλάκα (Το έχω δοκιμάσει ανάμεσα σε πολλά άλλα που προτείνει η ίδια η Google)
  • Διαφέρει από τα άλλα συστήματα.
  • Έχει διαφορετική προσέγγιση από πελατειακής απόψεως.
  • Είναι ΚΑΙ για Ελλάδα σε αντίθεση με πολλά άλλα.

Πως παρουσιάζω τις περιγραφές του κατασκευαστή των προϊόντων → Σημαντικό!

Αν το προηγούμενο ερώτημα ήταν πρόκληση, αυτό είναι μια αληθινή μάχη. Ίσως, από τα ποιο σημαντικά θέματα που αντιμετωπίζει ένα E-Shop. Υπενθυμίζουμε πως η Google ΔΕΝ «γουστάρει» διπλό περιεχόμενο και το να «εκτυπώνεις» η να «προσθέσεις» τις περιγραφές των κατασκευαστών είναι … διπλό περιεχόμενο.  Όμως, όπως προανέφερα, μεγάλα e-commerce websites με 10.000+ προϊόντα είναι πολύ δύσκολα έως και αδύνατα να το κάνουν αυτό – για αυτό και στοχεύουμε  στις γονικές κατηγορίες.  Όμως στης περιγραφές των κατασκευαστών μπορούμε να κάνουμε το εξής:

User Generated Content. Ότι ανέφερα ποιο πάνω. Θα βοηθήσει 100%.

Ιστορίες επιτυχίας για τα προϊόντα. Έστω ότι παίρνω Ginseng και με έχει βοηθήσει και το έχω αναρτήσει στο blog μου. Προσκαλώ τον χρήστη να γράψει για αυτό στην σελίδα μου Η παίρνω την ιστορία του και την βάζω στο δικό μου website και βάζω τα στοιχεία του και ένα link πίσω. Έτσι & πρόσθεσα περιεχόμενο για να διαφέρω από τα άλλα e-commerce websites στην κατηγορία μου & δεν θα κατηγορηθώ για διπλό περιεχόμενο αφού κάνω link στην κύρια πηγή.

Βάλε δικό σου περιεχόμενο. Ίσως αυτό είναι ότι καλύτερο παρόλο που θέλει ποιο πολύ δουλειά. Βάλε εικόνες, βίντεο από το Youtube, ότι μπορείς να φανταστείς.

Βάλε την ψυχολογία σου σαν περιεχόμενο. Σχεδόν όλες οι περιγραφές των κατασκευαστών είναι ένα άψυχο, παγωμένο πράγμα που καμιά φορά είναι δυσνόητο. Ο άνθρωπος όμως αγοράζει συναίσθημα. Βάλε συναίσθημα στην περιγραφή σου και ζωντάνεψε τες λέγοντας μια ιστορία. Μην το κάνεις για 100.000 προϊόντα. Κάνε το για τα ποιο σημαντικά σου.

Τι κάνω με τις παραλλαγές των προϊόντων; (Χρώμα, Μέγεθος, κλπ)

Αυτό είναι κάτι που αν δεν το χειριστείς σωστά, θα έχεις μακροπρόθεσμα ένα αρκετά σοβαρό πρόβλημα. Βέβαια, με την σημερινή τεχνολογία όλα είναι πλέον δυναμικά. Απλά υπάρχει το προϊόν και όλες αυτές οι παραλλαγές υπάρχουν, και αν κάποιος κάνει κλικ δυναμικά αλλάζουν όλα. Καλού Κακού όμως το αναφέρουμε γιατί μερικές πλατφόρμες (Βλέπε Joomla) αν δεν είσαι expert, θα σου κάνουν τίποτα κολπάκια. Αυτά τα κολπάκια θα σου δημιουργήσουν διπλό περιεχόμενο, μετά θα κάνει κατατάξεις η λέξη «Μπλε Τζιν» και θα εμφανίζεται η σελίδα με το «Κόκκινο Τζιν» και μετά… άσε 🙂

Πως χειρίζομαι τις κεντρικές κατηγορίες;

Εξαιρώντας την κεντρική ιστοσελίδα, οι κεντρικές κατηγορίες είναι οι ποιο σημαντικές και δυνατές σελίδες σε έναν ιστότοπο.

Συμπεριφέρσου στις κεντρικές κατηγορίες σαν να είναι η κεντρική σου σελίδα. Φαντάσου τις κεντρικές σου κατηγορίες σαν «πολύ σχετικά niche» και σκέψου πως θα συμπεριφερόσουν αν ήταν ξεχωριστές ιστοσελίδες με ξεχωριστούς διαχειριστές. Τι θα επιδίωκες από αυτές και τι θα έκανες. Τώρα που το σκέφτεσαι με πιάνεις.. καλό ε; Όλα θέμα τρόπου σκέψης είναι.

Βάλε περιεχόμενο στις κεντρικές σου κατηγορίες. Βάλε, μην βαριέσαι, άντε να έχεις 20 κατηγορίες κεντρικές μέγιστο η αν είσαι πάρα πολύ μεγάλη επιχείρηση να έχεις 50. 2 την ημέρα να γράφεις σε 25 μέρες το έκανες. ΜΗΝ σε πιάσει η υπερβολή. Κοίταξε μην γράψεις 1000 λέξεις και τα προϊόντα σου εξαφανιστούν και πάνε κάτω κάτω. Παίξε το παιχνίδι της αποπλάνησης έξυπνα και με τρόπο. Λίγο επάνω, λίγο κάτω, λίγο στα widgets και ούτω καθεξής.  Μην ξεχνάς ότι έχεις επισκέψεις και από κινητό και από tablet.

 Χτίσε «βαθιά» backlinks στις κατηγορίες των προϊόντων.  Χτίσε 5-6 καλά link στις κατηγορίες των προϊόντων. Η Google δεν σου το απαγορεύει αυτό – σου απαγορεύει τις υπερβολές και όλα τα σχετικά! Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να χτίσεις καλά link. Guest Blogging, Content Marketing, Πληρωμένα Links (2-3 δεν θα φας πέναλτι για αυτά!) – ακόμα και Social Media.

Κάνε TAG το περιεχόμενο που έχει γίνει shared από social. Να έχεις στρατηγική όταν κάνεις share συνδέσμους στο Google Plus, Twitter, Facebook κλπ. Τα TAGS σου πρέπει να είναι «συγκεκριμένα» και «στοχευμένα».

Χρησιμοποίησε user-friendly urls (τα οποία είναι & seo friendly). Αυτό δίνει γρήγορα και σίγουρα αποτελέσματα, γιατί δίνεις στις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν έστω και λίγο «περί τίνος πρόκειται» αλλά και στους χρήστες της ιστοσελίδας «για το που βρίσκονται». Δηλαδή με ενα σμπαρο δυο τριγωνια! Προσοχή στο Keyword Stuffing. Συνήθως, η ποιο αποτελεσματική δομή είναι η εξής:

Κατηγορία: istoselida.gr/kathgoria/

Σελίδα υποκατηγορίας: istoselida.gr/kathgoria/ypokathgoria/

Σελίδα προϊόντος: istoselida.gr/kathgoria/ypokathgoria/selida-proiontos/

Μια μικρή παγίδα που μπορεί να κάνει ζημιά και πρέπει να σημειωθεί:

Πολλές ιστοσελίδες ΠΛΕΟΝ έχουν τα URLS τους seo-friendly και κάνουν όλα τα παραπάνω. Γιατί όμως δεν ανεβαίνουν; Πολύ απλά επειδή «Σκέφτονται με την δομή και όχι με το SEO στο μυαλό». Και έτσι, δημιουργούν πολλές φορές διπλό περιεχόμενο μεταξύ των προϊόντων τους σε εκατοντάδες κατηγορίες & εκατοντάδες προϊόντα.

Με λίγα λόγια κάνουν αυτό

selida.gr/kathgoria/ypokathgoria/proion-gia-ta-malia

selida.gr/kathgoria/allh-ypokathgoria/proion-gia-ta-malia

Έτσι, όταν είχα ρωτήσει έναν άνθρωπο για την ιστοσελίδα του, αν είχαν γίνει κατά λάθος τα URL μου απάντησε: «Όχι, το προϊόν ανήκει και στις 2 κατηγορίες για αυτό και το έχουμε εκεί». Πρέπει όμως να καταλάβουμε όλοι μας ότι την Google ΔΕΝ την νοιάζει αυτό. Θέλει μοναδικό περιεχόμενο.

Αν στο Website υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες προϊόντα και αυτό δεν λύνεται, αναγκαστικά πρέπει να γίνει «strip» το URL και να είναι όλα έτσι «selida.gr/proion-1.html» /proion-2.html κλπ. Και αν είναι σε άλλες κατηγορίες δεν μας πειράζει. Αυτό είναι η έσχατη λύση.

Πως χειριζόμαστε την εσωτερική δομή της ιστοσελίδας και του interlinking;

Καταρχήν πρέπει να καταλάβουμε πως οι ιστοσελίδες δεν ανεβαίνουν μόνο με link-building. Μια δομή interlinking με σωστή αρχιτεκτονική μπορεί να κάνει θαύματα, αλλά για να γίνει σωστά παίρνει χρόνο. Μην ξεχνάτε πως δεν κάνουμε την ιστοσελίδα για να είναι αγαπητή στο Google BOT αλλά και στους χρήστες. Οπότε, ότι κάνουμε πρέπει να έχει και μια δόση ομορφιάς.

Πρόσφερε δυνατότητα πλοήγησης στην κεντρική κατηγορία. Έτσι, υποθέτοντας ότι ένας χρήστης κάνει «κλικ» και μπει μέσα θα δει και τις υποκατηγορίες όλες  σε ένα όμορφο περιβάλλον. Παρακαλώ πολύ δεν ξεχνάμε ποιο πάνω που αναφέραμε πως χειριζόμαστε τις κεντρικές κατηγορίες σαν να είναι η αρχική μας!

Κάνε εσωτερικά links σε «σχετικά» προϊόντα και με λέξη – κλειδί. Πριν το κάνεις όμως; Δες το από την οπτική γωνία που θα το έβλεπε ένας πελάτης. «Πώς θα τον βοηθούσε δηλαδή» και βάλε την ανάλογη λέξη – κλειδί.

Χρησιμοποίησε breadcrumbs για όλες τις σελίδες και τις υποκατηγορίες. Το είπαμε πριν το ξαναλέμε και τώρα! Έχουμε κάνει ελέγχους σε εκατοντάδες ιστοσελίδες! Για να επιμένουμε κάτι γνωρίζουμε!

Ας δούμε ένα παράδειγμα από ένα website με πολύ σωστή και ωραία δομή που ΔΕΝ έχει διπλά URLS και είναι προσεγμένο με όλα τα παραπάνω:

Καλό Φαρμακείο

Πως δυναμώνω το User Generated Content;

Μην το προσπερνάτε και μην λέτε από μέσα σας «Πως να γίνει αυτό». Τα χρειάζεστε τα user generated content. Υπάρχουν πολλά θετικά από αυτά.

  • Καταπολεμάει το διπλό περιεχόμενο
  • Καλύτερο conversion rate optimization αφού υπάρχουν τα σχόλια!
  • Δημιουργεί το λεγόμενο «Freshness» που θέλει η Google! Πάρα πολύ σημαντικό!

Οπότε;

Βρες τους ευχαριστημένους χρήστες και φτιάξε «ομάδες»! Στείλε και newsletters!

Χρησιμοποίησε Microdata. Αστεράκια, τιμές, και πολλά άλλα για να ανεβεί το click through rate από τα οργανικά αποτελέσματα.

Βάλε κουμπιά για social media στα προϊόντα. 

Πάνω από όλα, όλα αυτά γίνονται πολύ εύκολα & μεθοδικά με το TrustPilot! Τα κάνει όλα για σένα και συμφέρει! Εμφανίζει stars ακόμα και στα AdWords!

«To Νέο SEO – Αληθινό SEO, προϋποθέτει να σκέφτεσαι σαν πελάτης και να ενεργείς σαν επαγγελματίας. Παίζουν ρόλο όλα»

Πως ανεβάζω το δυναμικό στις εσωτερικές μου αναζητήσεις;

Έχει πολύ γέλιο που πολλοί SEO Experts δυναμώνουν ένα website για τις εξωτερικές αναζητήσεις (Από Google κλπ) και όχι για τις εσωτερικές. Αυτό συμβαίνει επειδή υποτιμούν τον ρόλο της εσωτερικής αναζήτησης, χάνοντας πωλήσεις. 

Ενεργοποίησε το search tracking οπωσδήποτε! Χρησιμοποίησε εργαλεία που σου επιτρέπουν να δεις τις αναζητήσεις των χρηστών που γίνονται εσωτερικά μέσα στο  website σου! Με αυτόν τον τρόπο μπορεί και να υπολογίσεις κάποιο αναμενόμενο κέρδος.

Λάβε υπόψιν σου τις δημοφιλείς αναζητήσεις. Μην νομίζεις ότι ένα προϊόν επειδή είναι δημοφιλές, είναι και η απάντηση στον καταναλωτή. Πολλές φορές ο καταναλωτής μπορεί να ψάχνει για άλλο, και εσύ να του παρέχεις κάτι εναλλακτικό.

Χρησιμοποίησε εργαλεία σαν το CrazyEgg για να παρακολουθείς κάθε κλικ που γίνεται στην ιστοσελίδα σου αλλά και για να παρατηρήσεις πως συμπεριφέρεται ο κόσμος στην κεντρική σου σελίδα, στις κατηγορίες σου αλλά και στα προϊόντα σου. Μπες στην ψυχολογία τους και δεν θα χάσεις. Θα πουλήσεις. Αλήθεια.

Σκέψου τα αποτελέσματα που λαμβάνεις από το εσωτερικό site search σαν τα αποτελέσματα που σου δίνει η Google όταν ψάχνεις κάτι! Βρήκες αυτό που ήθελες; Όχι;; «Άλλαξε τον αλγόριθμο» δηλαδή φτιάξε το καλύτερα! Συμπεριφέρσου στα αποτελέσματα της ίδιας σου της ιστοσελίδας σαν ξεχωριστά landing pages! Μήπως σιγά – σιγά μπαίνεις στο νόημα;;

*SOS Tips Μην ξεχάσεις τα site search να είναι πάντα όλα «noindex» αλλιώς… θέμα!

Κάνε καλύτερη την εσωτερική αναζήτηση. Συνήθως πρέπει να βελτιστοποιήσεις τα meta-data για να το καταφέρεις αυτό. Πρέπει να το κάνεις.

Πως βελτιστοποιώ τις εικόνες των προϊόντων μου και τα βίντεο;

Χρησιμοποίησε εικόνες υψηλής ποιότητας: Είναι αποδεδειγμένο από εκατοντάδες ιστοσελίδες πως όσο καλύτερη η ποιότητα της εικόνας, τόσο μεγαλύτερο το conversion rate.

Βελτιστοποίησε τις εικόνες σου: Βάλε τα κλασσικά. Alt Tags με περιγραφές και όλα αυτά

A/B Testing. Είτε μόνος σου είτε σε κάποιο service. Πίστεψε μας, βοηθάει!

Πως θα καταφέρω να εμφανίσω τα προϊόντα μου ψηλά που είναι για άμεση πώληση;(Είτε λόγο χαμηλότερης τιμής είτε εποχιακά)→ Φοβερό!

Αυτό και αν είναι πρόκληση! Μην ανησυχείτε όμως. Για να το καταφέρουμε αυτό θα πρέπει να έχουμε πρόσβαση το Visibility™. Μαθαίνουμε για ποιες λέξεις εμφανιζόμαστε ψηλά στα αποτελέσματα – διότι το Google Analytics πλέον μας δίνει συνέχεια «Not Provided» και πάμε σε κάθε σελίδα ανάλογα το προϊόν και βάζουμε «Canonical» στο http header προς την σελίδα που έχει το προϊόν που θέλουμε να δώσουμε. Αυτό θα πει στο Google BOT πως η σελίδα η οποία εμφανίζει είναι «διπλή» με την σελίδα που κάνει link το canonical. Και έτσι κάποια στιγμή θα εμφανίσει το άλλο URL. Καλό είναι να γίνεται αυτό σε γενικές λέξεις και κατηγορίες διότι πρέπει να δίνεις στον χρήστη αυτό που ζητάει.

SEO Best Practises για e-commerce websites.

Σε αυτήν την κατηγορία τίποτα δεν είναι δεδομένο – παρά μόνο τα βασικά. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα e-commerce websites γίνονται σε ποικίλες πλατφόρμες (Drupal, Magento, Cs Cart, κλπ) και η κάθε μία έχει τις ιδιομορφίες τους.

Το γενικό νόημα όμως είναι το εξής:

Φίλτρα προιοντοσ σε eshop

Τα φίλτρα ΠΑΝΤΑ «nofollow» – Πάντα γιατί δημιουργούν εκατοντάδες σελίδες και αυτό είναι κάτι που δεν θέλεις. Επίσης, αν κάνουμε κλικ σε ένα από αυτά τα φίλτρα μας πάει στο URL /?subcats= και λοιπά. Άρα εγώ θα κάνω στα robots.txt Disallow :/?* γιατί ΔΕΝ θέλω το Google BOT να τα διαβάσει ΠΟΤΕ. Ελπίζω να «πιάσατε το νόημα» και για τις άλλες πλατφόρμες. Εδώ απλά κάναμε ένα παράδειγμα.

Με γνώμονα το παραπάνω παράδειγμα, έτσι κάνεις Disallow και το index.php, και δημιουργείς clean paths & Urls. Καλό είναι να αγοράζεις συγκεκριμένα plugin για αυτήν την δουλειά για να έχεις το κεφάλι σου ήρεμο.

Πάντα έχουμε την ιστοσελίδα στα Webmaster Tools & Google analytics.

Χρησιμοποιώ ανά τακτά χρονικά διαστήματα εργαλεία όπως το Screaming Frog SEO Spider για να βρίσκω πιθανά λάθη στην ιστοσελίδα μου.

Παίρνω το SEO στα σοβαρά και συνεργάζομαι με την εταιρία. Δεν κάθομαι και περιμένω.

Όλα τα παραπάνω που γράψαμε.

Σχόλια