≡ Menu

Σωρεία Λαθών Στρατηγικής Σάρωσε τον Ιστότοπο του ΙΚΕΑ

Πρόλογος

Περπατώντας στα μονοπάτια της διαφήμισης ανακαλύπτουμε σιγά σιγά τον ψηφιακό κόσμο που ανοίγεται διάπλατα και μας προσφέρει τις υπηρεσίες του…. διαδικτυακά. Με γνώμονα την παραπάνω φράση, θεωρείται μέγιστη αμέλεια πολλές επιχειρήσεις να βασίζονται στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τα έντυπα αφού πλέον ο κόσμος του Internet έρχεται να καταρρίψει τα διαφημιστικά μέσα, καθιστώντας όλα τα άλλα είδη διαφήμισης δευτερεύουσης σημασίας. Δεν είναι ανάγκη να δικαιολογήσω τα παραπάνω λόγια επειδή βαριέμαι :P. Αν κάποιος θέλει συζήτηση σε αυτό θα τα πούμε σε Google Hangouts.

Θέμα

Έτσι λοιπόν, με βάση τα παραπάνω είναι κρίσιμο να υπενθυμίσουμε σε μεγάλες επιχειρήσεις ή όπως εσείς θέλετε να τις αποκαλέσετε, όπως το ΙΚΕΑ, Κωτσόβολο και άλλες πολλές πως το internet είναι και θα είναι η κύρια πηγή διαφήμισης, επισκέψεων, branding και οτιδήποτε λένε οι Super duper manager των επιχειρήσεων και οι κορυφαίοι διαφημιστές του κόσμου που έχει προσλάβει ο Chuck Norris ο ίδιος.

Με βάση τα προαναφερθέντα και βασιζόμενοι στο παράδειγμα του ΙΚΕΑ, θα κάνουμε μια ανάλυση που θα μπορούσε να ρίξει λίγο φως έτσι ώστε να είχανε αποφευχθεί λάθη στρατηγικής και κατ επέκταση να δημιουργηθούν διορθωτικές κινήσεις ώστε να επαναπροσδιοριστεί ο στόχος που δεν είναι άλλος από την δημιουργία διαδικτυακών τακτικών για την αύξηση κέρδους της επιχείρησης (της εκάστοτε επιχείρησης) .

Για την ανάλυση μας θα χρησιμοποιήσουμε τα εξής λογισμικά:

  • Visibility™
  • Web Archive

Ας πάρουμε μια συνολική εικόνα του ΙΚΕΑ από το Visibility.gr

Ikea Visibility

Όπως θα παρατηρήσετε με μία πρώτη ματιά στα δεδομένα του IKEA τα οποία είχαν τελευταία προσπέλαση στις 08/09/2014,  βλέπουμε μια πολύ μεγάλη πτώση. Αυτή είναι η άποψη του Visibility™ από «λογαριθμική άποψη». Δεν βλέπω «καθαρά» τι γίνεται εκεί κάτω, οπότε θα κάνω «zoom» κάνοντας 2 φορές κλικ στο σχεδιάγραμμα, και επιλέγοντας τις τελευταίες ημερομηνίες. Έτσι, θα έχω αυτήν την εικόνα:

Ikea Visibility Zoom

Παρατηρώντας τα συννεφάκια της 1ης Σεπτεμβρίου, 3ης Σεπτεμβρίου, 5η Σεπτεμβρίου & 7ης Σεπτεμβρίου Ψαρώνω απίστευτα. Αυτές είναι οι ημερομηνίες που έπεσαν Manual Penalties στην Ελλάδα και είχαμε μάλλον και ένα Google Panda. Αναρωτιέμαι…λες το ΙΚΕΑ να έφαγε πέναλτι; Είμαι διστακτικός, γνωρίζω ότι το πέναλτι είναι όπως ακριβώς η εικόνα απο κάτω, δηλαδή έτσι:

Αληθινό Πέναλτι

Η τουλάχιστον το Manual Penalty είναι ακριβώς έτσι! Αλλά εκείνες τις ημερομηνίες είχαμε ΜΟΝΟ Manual Penalties, άρα τι μπορεί να είναι; Έτσι, δεν χάνω χρόνο και ανοίγω το Web Archive και παρατηρώ μία ας το πούμε «Ανακατασκευή»; Μία «Αλλαγή πλατφόρμας»; – Όπως και να έχει βλέπουμε κάποιες αλλαγές. Ας τα δούμε μαζί.

Σελίδα του ΙΚΕΑ Πριν τις αλλαγές

Άποψη ΙΚΕΑ Πριν

 

Σελίδα του ΙΚΕΑ μετά τις αλλαγές

Άποψη ΙΚΕΑ Μετα

Είμαι ακόμα διστακτικός… είναι δυνατόν μια αλλαγή να έκανε τόσο πολύ ζημιά; Για να το δούμε αυτό, πρέπει να γνωρίζουμε τα παρελθοντικά Rankings της ιστοσελίδας με τα corresponding URLS. Αυτό είναι άλλο ένα καταπληκτικό feature του Visibility που μπορεί να μας βοηθήσει στην ανάλυση μας. Έτσι… «ας πάμε λίγο πίσω στον χρόνο»

Ikea Visibility 28 August

Όπως θα παρατηρήσετε στην παραπάνω εικόνα, είμαστε αυτήν την στιγμή στα αποτελέσματα της 28/8/2014. Λιγότερο απο 1 μήνα πριν πέσει η ιστοσελίδα τόσο χαμηλά. Κάτι που παρατηρώ και μου κόβεται η αναπνοή είναι το γεγονός ότι τότε, η ιστοσελίδα του ΙΚΕΑ είχε Visibility Ranking 16 εκατομμύρια ενώ σήμερα, 3 εκατομμύρια. Με λίγα λόγια, τώρα που μιλάμε η επισκεψιμότητα αλλά και η ορατότητα του ΙΚΕΑ στα αποτελέσματα έχει πέσει στο 1/5 από αυτό που είχε. Η αλλιώς στο 20% από το 100% που είχε. Ας δούμε τώρα τα corresponding Urls. (Θα προσθέσουμε 3-4 παραδειγματικά απο τα εκατοντάδες. Δεν τα βάζουμε όλα γιατί.. θα βαρεθείτε!)

Λέξη-κλειδί Landing page Μέσος μηνιαίος όγκος αναζητήσεων Θέση τελευταίας αναζήτησης (28/08/2014)
διακοσμηση http://www.ikea.gr/?page=decoration&cID=30 ~8.100 1
κουζινες http://www.ikea.gr/?page=kitchen&cID=250 ~5.400 1
παιδικο δωματιο http://www.ikea.gr/?page=children_ikea&cID=26 ~5.400 1
υφασματα http://www.ikea.gr/?page=textiles&cID=193 ~3.600 1

 

Ας ανοίξουμε το πρώτο URL: http://www.ikea.gr/?page=decoration&cID=30. Όπως θα δείτε, σας εμφανίζει την κεντρική σελίδα. Αν το δοκιμάσετε και για άλλα URLS θα συμβεί το ίδιο. Το κακό και η αδικία σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι το Http Header Status είναι 200 Οκ. Με λίγα λόγια, πάρα πολύ ικανά προγράμματα  ΔΕΝ μπορούν να τα βρουν αλλά και ούτε άλλα services ακόμα και τα Webmaster tools. Το μόνο σύστημα που μπορεί είναι το Visibility™.

Ας δούμε στο Web-Archive του λόγου το αληθές:

Ikea τα προβλήματα

Το μέγεθος της ζημιάς

Για να βρούμε πόση ζημιά έχει γίνει θα ανατρέξουμε πάλι στο Visibility. Θα ψάξουμε να βρούμε για πόσες λέξεις εμφανιζόμασταν που τώρα δεν εμφανιζόμαστε αλλά και για πόσο Traffic έχει χαθεί σε μηνιαία βάση παίρνοντας τον μέσο όρο.

IKEA αριθμητικό

Όπως θα δείτε στην παραπάνω εικόνα, το ΙΚΕΑ εμφανίζεται για 2.578 όρους ενώ στις 28/8 εμφανιζόταν με βάση την γραμμή για πάνω από 6.000 όρους.  Αυτή είναι η «Αριθμητική Άποψη του Visibility». Τώρα, για να μετρήσω το ΜΗΝΙΑΙΟ «Exact Match Traffic» και να βγάλω τον μέσο όρο, θα κατεβάσω όλες τις λέξεις απο τις 28/8 που βρίσκονται ΜΟΝΟ στα πρώτα 10 αποτελέσματα και θα τις προσθέσω. Το ίδιο θα κάνω και για τα σημερινά αποτελέσματα. Έπειτα θα τα συγκρίνουμε.

28/8 → 442.650 Exact Match Traffic

8/9/2014 → 61.170 Exact Match Traffic

Το Exact Match δείχνει ότι είναι γύρω στις 7 φορές κάτω – δηλαδή στο 1/7 αυτού που είχε.  Εγώ όμως προτείνω να πάμε την έρευνα μας ακόμα παραπέρα! Πόσοι νέοι πελάτες ήρθαν με τις τελευταίες αλλαγές της ιστοσελίδας; Για να το δούμε αυτό πολύ απλά θα αφαιρέσουμε τις αναζητήσεις που έχουν μέσα την φράση «ΙΚΕΑ» διότι αυτοί είναι στοχευμένοι!

8/9/2014 → 27.600 New Visits (Είναι κάπως λίγα…)

Όσο για τις 28/8 το νούμερο είναι κάπως εξωπραγματικό. Μπορείτε να το κάνετε και οι ίδιοι για να το βρείτε!

Η λύση στο πρόβλημα

Η λύση είναι απλή. Πάμε στο Visibility στις 28/8 και κατεβάζουμε τις λέξεις – κλειδιά που εμφανιζόταν η ιστοσελίδα όπως στην παρακάτω εικόνα:

IKEA Solution

Επιλέγουμε ΟΛΑ τα στοιχεία με Cntrl + A. Έπειτα πατάμε Cntrl+T για να το κάνουμε Πίνακα. Έπειτα κάνουμε Sorting Τα URLS για να είναι τα ίδια μαζί. Έπειτα βρίσκουμε στο νέο Website μας τα ανάλογα Landing Pages και κάνουμε 301 Redirect όλα αυτά τα URLs. Μετά θα είναι ζήτημα χρόνου η Google να μας δώσει πίσω αυτό που μας αξίζει και γιατί όχι και παραπάνω τώρα που τα URLs του ΙΚΕΑ είναι και SEO Friendly!

Η άλλη λύση είναι σε βάθος χρόνου η Google να διαβάσει το Website και να ανακτήσει τα Rankings σιγά – σιγά.

Η επιλογή; Δική σας!

Σχόλια